Om meg

Bildet mitt
Dette er ikke den oftest oppdaterte bloggen for forfatteren er helst ute på tur..å være ute i friluft er nemlig noe av det jeg setter mest pris på her i livet, og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten. Mange av de fine opplevelsene jeg opplever på mine oppdagelsesferder får jeg så lyst til å forevige. Ved å uttrykke mine opplevelser i form av ord og bilder, kan jeg for min egen del oppleve de igjen, og i tillegg dele de med andre og forhåpentlig inspirere litt. Nyt bloggen! Og ikke minst, nyt livet :)

Etiketter

friluftsliv (38) vakre Fræna (35) Bud (21) OJSANN (10) på to hjul (8) sunnmøre (4) Fredly (3)
susnet statistik Det er stk her akkurat nå. I løpet av dagen i dag har vært innom. i løpet av uken, og i løpet av måneden. Alt i alt har vært innom siden 08.02.2010.

fredag 16. juli 2010

Bobletur

Alle har noe i livet som de rett og slett digger mer enn andre ting.. sånne ting man ser, smaker, lukter, gjør o.s.v. som strekker litt ekstra på smilebåndet. Her om dagen fikk jeg opplevd en av mine virkelig store smilebåndsstrekkere.
Boble  
Vet ikke helt hvorfor, men har bare alltid vært helt betatt av bobler! Altså ikke bobler av type såpebobler, men disse gode, gammeldagse, små og nydelige folkevognene som ruller på vegene rundt om. Så Hitler gjorde faktisk noe bra for verden, for han innførte disse vakre billige bilene for at folk skulle ha råd til å kjøpe bil. En vakker dag sitter jeg bak rattet i min egen :D   
Var så gira på bobletur at jeg glemte helt å ta bilde av sjølve bobla. Men kan nevne at den har til og med vært bryllupsbil 4 ganger, så dere skjønner hvor fin den var :) Inni satt Jan-Erik klar for guida tur i Bud og omegn..

Tok turen innom Farstadsanda hvor bu´ern Ole Martin og kompisen dreiv med kiting. Også en av mine smilebåndsstrekkere. Prøver å finne ut hva jeg egentlig vil satse på av surfing, dykking, kiting, telemark, paragliding, klatring o.s.v. Skjønner at mamma og pappa kan bli litt frustrert til tider når jeg stadig sjekker ut nye aktiviteter.. men det er jo så mye kjekt å finne på!!! Skulle ønske jeg kunne holde på med alt! Men det ville kostet meg alt for mange norske Haralder! Uten en gang å ha prøvd kiting er jeg ganske sikker på at det kan være tingen for meg. Og det eneste jeg trenger er vann og vind. 
Ikke akkurat noe mangelvare rundt Bud :)

Det passet meg igrunn veldig bra å møte disse gutta på stranda.. 
så nå til helgen blir det kitekurs på meg :D

Om noen vil ta kitekurs bør dere få ræva i gir! 
Slik jeg forsto det så var det mulig denne helga og neste helg..
Tlf: 47 27 51 73 
Kurspris: 2200,-


 Fin utsikt attåt kaffi og sjokolade :)


Aldri kjørt boble selv før, men nå fikk jeg endelig prøvd det :D 
Det var litt annerledes enn dagens biler..
Jan-Erik: .. "du har lappen ja?"
Takk for den! (:
Måtte bare bli litt kjent med bilen, men så gikk det faktisk ganske bra.
Trodde det var mye vanskeligere,
 så det ga absolutt ingen demper på lysten på boble!

Veldig stas å få kjøre, som dere ser :D

Tusen takk for turen Jan-Erik! 
Kjempetrivelig :)

4 kommentarer:

Paul Andreas sa...

Hurra for boble og Jan-Erik!

Kiting ser fett ut. Men må du absolutt velge èn gren? Skal du bli verdensmester eller noe?

Hilsen fra Stanges bølgende åkre.

elisetheoline sa...

:) koselig med kommentar! Skjønner hva du mener.. Kommer nok til å holde på med alle nevnte aktivitetene i løpet av lengre periode, men ikke på en gang. Har ikke råd til å kjøpe utstyr til alle aktivitetene. Så har villet finne ut hva jeg skal investere i nå fremover, som ble kiting. Og telemark siden de kan kombineres :) Også blir det sikkert dykkerutstyr, et surfebrett, og paraglider ++ etterhvert som det blir mulighet for det :)

Paul Andreas sa...

Bare hyggelig.

Kiting høres ut som en bra plan. Det er jo en idrett for alle årstider, til lands og til vanns. :) Gratulerer med beslutningen.

elisetheoline sa...

he he, takker :)