Om meg

Bildet mitt
Dette er ikke den oftest oppdaterte bloggen for forfatteren er helst ute på tur..å være ute i friluft er nemlig noe av det jeg setter mest pris på her i livet, og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten. Mange av de fine opplevelsene jeg opplever på mine oppdagelsesferder får jeg så lyst til å forevige. Ved å uttrykke mine opplevelser i form av ord og bilder, kan jeg for min egen del oppleve de igjen, og i tillegg dele de med andre og forhåpentlig inspirere litt. Nyt bloggen! Og ikke minst, nyt livet :)

Etiketter

friluftsliv (38) vakre Fræna (35) Bud (21) OJSANN (10) på to hjul (8) sunnmøre (4) Fredly (3)
susnet statistik Det er stk her akkurat nå. I løpet av dagen i dag har vært innom. i løpet av uken, og i løpet av måneden. Alt i alt har vært innom siden 08.02.2010.

mandag 14. juni 2010

Stemshesten

Liker ikke at folk er så travle for tiden! Så klart.. må man, så må man. Men ikke la travelheten ta over gleden av å leve!! Ikke gjør den klassiske feilen med å føle dårlig samvittighet over alt du ikke får gjort eller eventuelt gjør istedenfor. Tenk mindre på hva folk mener om valgene du tar. Det blir nemlig veldig slitsomt for deg selv. Og om du sliter ut deg selv så blir det igjen slitsomt for de rundt deg. Sett av tid og nyt de tingene i livet som du setter pris på så du holder deg selv oppegående og glad. Da blir du heller sterkere for de rundt deg når de virkelig trenger deg. 
Humøret til folk er for mange veldig smittsomt. 
Ha som et mål i livet å smitte mest mulig glede :)


Sommerferie blir fole bra!! Flere har sagt at da har de endelig tid til å bli med på turene mine. Men til den tid får dere nøye dere med bilder av bare meg på tur.. må jo ha bilde av noe ;)





Denne gangen dro jeg opp til Kyrhaugen..



..for å se fine sola gå ned i Hustadvika.


Kyrhaugen er toppen rett etter hytta ved Skottenvatnet på Stemshesten.


Dagen etter tok jeg med mamma og pappa opp samme fjellet, men videre til Melen og Olavsbu.



Livsnyting må være noe av det beste jeg vet! Og det er så kjekt sammen med flere. Etter en lang spasertur oppover i fjellet satte vi oss med en god kopp kaffi, fin utsikt og satt der og bare nøt livet sammen!



Men kan ikke sitte i ro så lenge! Det er visst medfødt, så jeg kan ikke noe for det :)



Og vi fortsetter oppover til Melen (768 moh), høgste toppen på Stemshesten.



                ^
Rett over pila, helt ute ved havet, ligger fine Bud :)



Pappa guider før tåka kommer og skjuler hele utsikten..


Så gjekk vi innom Olavsbu hvor Olav Hansen i sin tid har hatt vel 
mye fritid og fått opp denne stilige hytta kun med stæn på stæn (internt).



Her kan en koke seg en nytrekker kaffi og 
nyte utsikten ut døra etter en god natts søvn.
 Flott gjort Olav Hansen!!




Eller sitte på hellene utenfor og ta seg enda en god pause på turen :)



På veg ned kom jeg over en stor hjertestein som var så fin at den ble med hjem. 
Koselig minne fra koselig tur :)

1 kommentar:

perjonas sa...

Flott å se og lese, elsetheoline.
MEN:
Alle som er på Stemshesten koser seg stort over den flotte utsikten, og det skjønner jeg godt. Men det jeg sjelden ser bilde av, er de to flotte tårnene som står der. Eller skal vi kalle det søyler. Jeg har sett dem fra veien, men har til gode å komme opp og ta på dem. De står ikke tilfeldig, er brukt fra gammelt av som siktemerker eller "med"av sjøfolk fordi Hustadvika ernoe av det tøffeste farvannet på Norskekysten.
Og jeg håper de er lagd av lokal marmor. Men bare junior får anskaffet seg moe fast å bo i med familien, så skal vi nok ta oss en tur på Stemshesten med barnebarna. Gleder oss!