Om meg

Bildet mitt
Dette er ikke den oftest oppdaterte bloggen for forfatteren er helst ute på tur..å være ute i friluft er nemlig noe av det jeg setter mest pris på her i livet, og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten. Mange av de fine opplevelsene jeg opplever på mine oppdagelsesferder får jeg så lyst til å forevige. Ved å uttrykke mine opplevelser i form av ord og bilder, kan jeg for min egen del oppleve de igjen, og i tillegg dele de med andre og forhåpentlig inspirere litt. Nyt bloggen! Og ikke minst, nyt livet :)

Etiketter

friluftsliv (38) vakre Fræna (35) Bud (21) OJSANN (10) på to hjul (8) sunnmøre (4) Fredly (3)
susnet statistik Det er stk her akkurat nå. I løpet av dagen i dag har vært innom. i løpet av uken, og i løpet av måneden. Alt i alt har vært innom siden 08.02.2010.

torsdag 3. juni 2010

fra Molde til Ålesund på to hjul

På fredag hadde halve klassen eksamen, mens resten av klassen og jeg hadde fri. Kvelden før satte jeg meg i godstolen med en rykende nytrekker(kaffi) for å planlegge langhelga. Siden en gjeng fra menigheten skulle på avslutninga til DTS`en i Ålesund på lørdag, passet det bra å endelig få gjennomført et av mine mål. Å sykle til Ålesund :)

Kom litt sent i gang, så det ble Buss fra Bud til Molde.
Der nøt jeg en lunsjyoghurt på bryggekanten sammen med mi kjære MaritaCathrin   


Så fortsatte turen med ferge til Furneset og sykkel derifra. 
Tomrefjorden - Fiksdal - over Nakkedalen - Vatne - Engesetdalen.
 Etter Skodje tror mange at man må ut på trafikkfylte E39 for å komme helt frem, men anbefaler å heller ta en sving til høyre etter bommen rett før du kommer utpå E39. Altså følg den gule linja på kartet langs kysten. Det er en litt lengre veg, men veldig fin natur og lite trafikk.



Ispause i vakre Fiksdal før det bratte partiet opp over Nakkedalen til Vatne.


 På toppen av fjellet passeres kommunegrensen til Haram.



 Disse hestene kom i møte med en gang de så at jeg nærmet meg. Er egentlig ikke ei slik "hest er best jente" som stopper opp bare for å ta bilder av hester, men kunne jo ikke sykle rett forbi den fine velkomsten ;)


Må slenge med et bilde av syklisten og all pikkpakket

Turen tok over 7 timer.. må da få presisere at på sånne turer liker jeg å ta det rolig og koose meg. Gjerne sykle innom kjentfolk og ellers bare stoppe opp av og til for å være helt stille, høre på lydene fra naturen og nyyte det! + at jeg har terrengsykkel og ingen landevegsykkel ;)  


Senere på fredagskvelden var det god stemning på hadegrillparty, eller som 
jeg liker å kalle det; pågjensyngrillparty, for ei venninne som flytter bort. 
Innmari kjekt å bli kjent med deg Kamilla! Du er ei knallbra jente!!
Og vi sees :D 


Lørdagen ble en herlig solværsdag og jeg fikk sjekket ut Sukkertoppen,
 som flere har sagt at er et must for alle som ikke har vært der.
Stien begynner midt i tettbebyggelsen mellom to hager..



og fortsetter gjennom en utrolig stilig skog!!


314 moh.. så det er ikke lange turen, men veldig artig å se Ålebyen fra denne vinkelen.
Jeg er helt enig! Har du ikke vært der før så anbefales det absolutt :)





 Samme kvelden fikk jeg innputt av livlig sang, dans og musikk fra DTS`en i Ålesund sin avslutningsfest på Fila. Kjempetrivelig!! Vertfall når jeg gikk ut i gangen etterpå og støtte på et bord dekket på med sjokolade til alle :D



Søndag bar det hjem igjen med buss fra bussterminalen på Moa. Den bussturen må være en av de beste jeg har hatt. Var fortsatt litt gåen etter sykkelturen, så jeg sov så å si hele vegen. Utenom på ferga så klart! Blir alltid skuffa hvis jeg ikke våkner på ferga. Der er det jo et must å kjøpe kaffe og svele :)

For en helg!
Og hjemme ventet enda mer grill og sol sammen med jentene

Igjen tusen takk Gud for at jeg er fri til å reise og oppleve så fantastisk fin natur og fantastisk fine mennesker! Livet er herlig :D

Ingen kommentarer: