Om meg

Bildet mitt
Dette er ikke den oftest oppdaterte bloggen for forfatteren er helst ute på tur..å være ute i friluft er nemlig noe av det jeg setter mest pris på her i livet, og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten. Mange av de fine opplevelsene jeg opplever på mine oppdagelsesferder får jeg så lyst til å forevige. Ved å uttrykke mine opplevelser i form av ord og bilder, kan jeg for min egen del oppleve de igjen, og i tillegg dele de med andre og forhåpentlig inspirere litt. Nyt bloggen! Og ikke minst, nyt livet :)

Etiketter

friluftsliv (38) vakre Fræna (35) Bud (21) OJSANN (10) på to hjul (8) sunnmøre (4) Fredly (3)
susnet statistik Det er stk her akkurat nå. I løpet av dagen i dag har vært innom. i løpet av uken, og i løpet av måneden. Alt i alt har vært innom siden 08.02.2010.

onsdag 19. mai 2010

Laanghelg/ferie og 17.mai

Jeg digger langhelg!
 Én ekstra fridag merkes veldig godt, så denne helga ble jo rene ferien :D
Lurt å oppleve mest mulig i ferier, for da virker de lengst mulig. 
Det gjelder i grunn de enkle hverdagene og!!  

Første fridag skulle jeg stikke på hytta. Men da tikket inn gladnyheten om at undergrupper fra KRIK Basecamp(KRIK surf og KRIK kiting) var i området og hytteturen vart lett forskyve en dag. 
For KRIK leir = mange herlige folk!
Lite vind og små bølger gjorde at vi måtte nøye oss med strand, frisbee, volleyball, grilling og solnedgang.
Veeeldig koselig :)

Mi vakre kusine, MajaEmilie, ble også med :)

Neste morgen begynte en av de lengste og hyggeligste turene jeg har hatt til hytta. Må innrømme at jeg er litt stolt av meg selv. Siden ingen bil var tilgjengelig, ble det en lang og fin sykkeltur på ca. 10 mil.

Jeg glemte at jeg hadde tunge sekker på bæreren, så den fine fortauskanten som sykkeldekkene ellers takler nokså fint, ble litt for hard denne gangen.
O j s a n n !!
Helt riktig, jeg punkterte..
Og tror du jeg husket lappesaker!? Helt riktig, det gjorde jeg ikke..  

EliseTheoline: "Kjære Gud, vær så snill å hjelp meg her nå!" 

Like etter fra en gubbe i blomsterbedet ved vegkanten:
 "Ponktert du? D e ikkje så grætt når æn e ute å syklæ"

EliseTheoline: "Væt du om æn butikk i nærheta?"

Gammel søt gubbe: "Ska du kjøpe d nåkkå mat?"

EliseTheoline: "Nei, i må ha me nåkkå lappesaker."

Gammel søt gubbe: "D ska du nå få mæ me."

Dermed ordna det seg :)
Etterhvert i vertfall.. For han fant ingen lappesaker på ei god stund. Ei veldig god stund! Men siden han hadde lovt å hjelpe meg ville han ikke la meg gå før sykkelen var fiksa. Snill ja!

Så jeg ble bedt inn av verdens skjønneste, gamle kone på kaffe og boller :D
Jeg er faktisk kjempeglad for at jeg punkterte. Sa det til og med til de, for så fantastiske herlige mennesker er det ikke ofte en møter på. Og for en tilfeldighet.. under praten fant vi ut at ho holdt til i hytta vår i sine yngre dager. Det ble henta frem album og fortalt historier. Var der seriøst i flere timer. Men det gjorde ingenting, for det var så innmari trivelig :) :)

Det endte med at han kjørte stad og kjøpte nye lappesaker til meg så vi fikk fiksa sykkelen.

Og da så jeg den..
Boble  Drømmebilen min!! 
Sjekk de fine formene! Og alt inni var originalt.
+ ekstra sjarm at det var bryllups bilen deres :)

Min første bil SKAL være boble!

Med en invitasjon til kaffe neste gang jeg sykla forbi, kom jeg meg til slutt videre til hytta, Fredly, som ligger på toppen av den grønne haugen til venstre.

I løpet av helga kom Olav, Lars-Marius og MaritaCathrin :)
Tur, badminton, kub, hengekøye, spill, vin, sjokolade..
Siden hytta ikke har strøm fikk jeg ikke lada opp mobilen og få bilder ble tatt.
Frokost på altanen :)

 Olav i sitt ess!

Så var jeg alene en dag for å øve på matteeksamen, 
men 17.mai kom mamsen og papsen og feira sammen med meg :)

Så da ble det flere bilder..
Grillings!
 Et grilltips: Kjøttet blir veldig mye bedre med denne grill og stekeolja fra BLACK BOY.


Offroad ned igjen fra hytta :)

Pappa knipset på rett plass i rett tid..


Hjemme ventet en vakker solnedgang
Fra Ergan kystfort

og "utom landet". (de nordlige svaberga i Bud)
Superfin avslutning på en superfin langhelg/ferie og 17.mai :D

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja du elise.denne historien var utrolig søt,koselig og helt herlig.liker bloggen din utrolig godt.den er fri for moter og fjas.denne bloggen er ekte vare.klem fra tante mette

elisetheoline sa...

Så utrolig koselig å lese!! Tuuusen takk tante :)

Kelso sa...

Hei! Tumla tilfeldigvis innom profilen din :D Liker at du er KRIKer, selv om du er langt unna der jeg er KRIKer (Stavanger). Du skriver bra, keep it up, Gods speed.

Unknown sa...

Wow ! du er kul :D min første bil skal også vere Boble :D