Om meg

Bildet mitt
Dette er ikke den oftest oppdaterte bloggen for forfatteren er helst ute på tur..å være ute i friluft er nemlig noe av det jeg setter mest pris på her i livet, og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten. Mange av de fine opplevelsene jeg opplever på mine oppdagelsesferder får jeg så lyst til å forevige. Ved å uttrykke mine opplevelser i form av ord og bilder, kan jeg for min egen del oppleve de igjen, og i tillegg dele de med andre og forhåpentlig inspirere litt. Nyt bloggen! Og ikke minst, nyt livet :)

Etiketter

friluftsliv (38) vakre Fræna (35) Bud (21) OJSANN (10) på to hjul (8) sunnmøre (4) Fredly (3)
susnet statistik Det er stk her akkurat nå. I løpet av dagen i dag har vært innom. i løpet av uken, og i løpet av måneden. Alt i alt har vært innom siden 08.02.2010.

tirsdag 9. mars 2010

Hyttetur med Marita Cathrin

Første helga i vinterferien inviterte jeg Marita Cathrin på hyttetur



Kvelden før kosa vi oss med Maritas hjemmelagde pizza




Marita har forresten en veldig fin vegg! Mange morsomme og fine bilder fra livet er limt sammen til ordet DELIGHT som betyr glede





Vi reiste lørdagsmorgen. Var litt spent med tanke på snømengde i forhold til hvor langt vi kunne kjøre med bilen eller eventuelt måtte gå på ski for å komme frem. Vi sparte oss noen timer på nokså godt brøyta veger opp. Veldig glad for at jeg kjører firehjulstrekk :)
Og ikke minst at jeg ikke møtte noen bil. Da hadde det blitt mye rygging..





Vi unna oss en sjokobit allerede da vi parkerte bilen
For som jeg har sagt tidligere.. en viktig regel på tur:
Sjokoladen må ikke spares til du når toppen, men skal spises akkurat når du får lyst på!
Da smaker den aller best :)




Det er også et lite stykke å gå oppover fra bilen. Vi prøvde med skia på først.. slitsomt! Det var sånn skare snø at når skia gikk gjennom på det ene steget var det drit tungt å få de opp igjen på det neste steget! Heldigvis hadde en av våre få hyttenaboer kjørt opp med scooter, så det var hardt nok til å gå til fots uten å gå med snø over knærne.



Endelig kommet frem til "Fredly".
Gammeldags hytte med utedo og verken strøm eller innlagt vann. Akkurat sånn en hytte skal være!!


Ble ikke noe særlig avslapping når vi kom frem.
Mye snø å måke først!


Et par timers måking for å komme til doen ;)





Endelig kunne vi inn å slappe av og nyte en godt fortjent lunsj




Ojsann! Det ble litt hett for det store fine talglyset til ho mor. Taglet rant under en stokk og videre til flammene i peisen..
..tagl brenner forresten veldig godt!!
Et turtips; ha alltid med lighter/fyrstikk og et lite talglys på tur. Drypp litt talg på veden så får du raskere og bedre fyr!


k o s e l i g :)





DSC01829.JPG
Vi tente lys i snøen ned mot doen..

..det ble utrolig koselig da mørket kom





Bolognese gryte til middag :)


Hytta er nokså gammel, så kl 06:30 på morgonen våkna jeg i ei iskald hytte.
Da er det ull som gjelder!



Jeg var forresten litt uheldig på en skitur noen dager før. Det var nemlig skare på Skaret.. hihi, det var en fin setning ;) ufrivillig stoppa jeg brått på veg ned og planta fleisen rett i skara!
Og da var det nesen stakkar som traff først..


Ut å hente ved kl. 07:00 for å gjøre hytta varm til Marita våkner


På hytta er det en fordel å like å vaske. Oppvasken må tas for hånd


På sommeren henter vi vann fra en brønn et stykke unna, men på vinteren trenger vi bare å hente snø rett utenfor som vi smelter og koker



Frokost



Søndagen tok vi en liten skitur før vi dro hjem igjen

Takk for turen Marita!! :D

Noen som vil bli med neste gang?

4 kommentarer:

marita cathrin sa...

jeg blir med neste gang :D

elisetheoline sa...

yeey :D

Maja Emilie sa...

I vell!!! :D

Anonym sa...

eg e down:) hilsen nelg og tobben